Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Kristianstad och Köpenhamn

Av Annika - 1 april 2012 12:14

I fredags åkte jag och Myra till Kristianstad för att träffa Tesse och hennes söta son Viggo. Myra och Viggo var väldigt nyfikna på varandra och vem vet, det kanske blir ett par i framtiden :-)


Myra väntar på tåget:

 


Viggo tar sig en middagslur


 

Tesse och Viggo på Duvanders

 


Myra showar och spexar för Viggo

   

Viggo provade fruktpuré för första gången. först var han väldigt skeptisk men han gillade nog det till slut.

Tack Tesse för en mysig dag, det gör vi om snart igen.


När vi kom hem så låg Myra länge och tittade sig i spegeln och ett tag så pussade hon sin egen spegelbild.. hmm

   


 

I går var vi ett tjejgäng som åkte till Köpenhamn för att fira Mi:s födelsedag. Det blev en hel del strosandes på Istedgade. Coola affärer med en massa retrokläder mm. En hel del sexshoppar också men vi gick aldrig in dit.


Det blev en mysig dag med en hel del vin och god mat. Myra hade det bra hemma med Johan och såklart så ställde hon sig på alla fyra för första gången och jag missade det. Men hon gjorde det idag också som tur var. Saknade henne massor. Så länge har jag inte varit ifrån henne sen hon föddes, lite jobbigt men jag visste ju att hon hade det jättebra.


Lunch på Bang & Jensen


Vin och Antipasti på Ved Stranden 10. Födelsedagsbarnet:

 


Sen åkte vi över till Malmö och Epicuré. Gillar man pasta så är det ett underbart ställe. Jag tog en Pasta frutti di mare med blåmusslor och vongole i vitvinssås med linguini. Dock gjorde jag något som jag aldrig brukar. Jag klagade på maten. Blåmusslorna var väldigt konstiga och klistrade fast i skalen. Jag fick en ny tallrik med bara vongole och det var himmelskt gott.


Med blåmusslor som "Frutti di mare" ska vara:

Med Vongole:

   


Trötta och mätta åkte vi hem. Härlig dag.


Stort Grattis igen Mi på din födelsedag. Hoppas att du hade roligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards