Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under februari 2012

Av Annika - 16 februari 2012 12:39

När klockan ringde i morse och vi skulle upp tittade Myra yrvaket på mig och tänkte nog, jävla kärring. Själv var jag också väldigt yrvaken men vi hade bestämt träff med Anki och Hugo kl 9.00 (Myra sover normalt till kl 10). Anki och Hugo undrade nog också vad sjutton vi hade gjort för det var två trötta vi mötte upp för att gå på babycafé.

Nu visade det sig att de hade slutat med babycafé och de hade öppen förskola istället så barnen var lite äldre. Men det hindrade inte Myra och Hugo som låg och myste på en filt och bekantade sig med varandra medan deras mammor drack kaffe och fick snacka av sig lite.


   


Vi stannade inte så länge utan sen gick vi en långpromenad i solskenet. Detta kommer vi att göra om fler gånger, kanske inte just där men det finns ju hur många babycaféer och öppna förskolor som helst att välja på.


Nu sover Myra gott efter långpromenad, katrinplommonpuré och en stor flaska mjölkersättning, så nu kanske hennes mamma kan få tid till att röja här hemma lite och sen fortsätta med allt som ska göras inför namngivningsceremonin.


Igår kände jag mig som Lussan i Solsidan. Jag gjorde egna smakportioner (nej inte som Lussan som gjorde fondue eller om det var hummer), jag kokade morötter och palsternackor och mixade och mosade och stod i. Som tur är så älskar Myra det.


Ok slut för idag, tack för idag.

Av Annika - 15 februari 2012 16:39

Efter ett antal månader med att vara i småbarnsbubblan med allt vad det innebär så har jag äntligen fått lite rutin i vardagen och känner att jag nog skulle kunna fortsätta blogga lite.


Mitt liv just nu består av att vara mammaledig med min underbara dotter Myra som på söndag blir 5 månader. Det är inte klokt vad tiden går. Känns som det var igår som vi stod där chockade och paralyserade med ett plus på stickan.


På söndag är det dax för namngivningsceremoni. Vi ska ha det på Linneaträdgården för det var där vi gifte oss. Jag lovar att återkomma med foton.


Som jag skrev så har vi fått lite rutin på dagarna. På måndagar går vi på babysim vilket är en jättehit. Myra låter som en bil när hon simmar på magen och när hon ligger på rygg så tjuter hon av lycka. Det är helt underbart. Sen att hon sover 4 timmar efteråt gör ju inte saken sämre.


Igår testade vi på babyrytmik och det kommer vi att gå på många gånger till. Myra slog på en trumma som en galning och försökte dansa och det verkade som hon hade jätteroligt. En supermysig lite grupp småbarn och två jättegulliga ledare som spelade gitarr och sjöng.

Sen var det fika för de vuxna och det är väldigt uppskattat att få möjlighet att prata med vuxna människor för man är väldigt ensam när man är mammaledig. Är lite rädd att jag ska ha glömt hur man umgås och helt plötsligt börja prutta folk på magen, men jag lyckades klara mig igår.


Ok, det var en liten mjukstart på bloggen igen och jag avslutar med några foton på den stora tösen.


       

Skapa flashcards