Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

fest, namngivning och babysim

Av Annika - 20 februari 2012 11:21

Hej Hej


Vilken härlig helg vi har haft men rätt krävande också, vi satt som två zombies i soffan i går kväll och bara stirrade framför oss, men det var det värt. Myra sov som en stock också och för första gången sov hon hela natten. Ska det fortsätta såhär så är det ju underbart. Nattvälling = I love you!


I lördags överraskade jag Johan, jag berättade inte vart vi skulle så han hade inte en aning. Vi gick till O'learys och där satt ett helt gäng härliga vänner, det blev god mat och många glada skratt. Johan blev väldigt glad och han fick en fin whisky också, tyvärr kan jag inte skriva vilken för det var ett väldigt svårt namn, men den ska vara väldigt god.

Myra blev passad av mormor och morfar. Hon hade skött sig exemplariskt så vi ska nog kunna få barnpassning av dem flev gånger :-)


Igår var det dags för namngivning, vi var på Linneaträdgården där Jag och Johan gifte oss för 1,5 år sedan. Det blev en mysig tillställning med Brunch och våfflor, ska ni ha någon tillställning så kan jag verkligen rekommendera detta, underbar personal och fantastiskt god mat, sen så sitter man i ett lummigt växhus som är så mysigt.


Nu heter vår dotter officiellt Myra Maria Olympia Dahl.


Nu sover Myra en stund sen är det dax att åka på babysim. Myras favoritsysselsättning. Ni som funderar på att göra det med era barn säger jag bara, tveka inte! Barnen älskar detta, det är en jättemysig stund och de får vattenvana vilket är väldigt viktigt (tycker jag iallafall) och.. det bästa av allt.. Myra sover ca 4 timmar efter, helt slut :-D


Ha en fortsatt bra måndag! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards