Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Annika - 12 maj 2011 09:16

God Morgon


Är lite småsömnig idag, kom hem vid 22 tiden från Polen och det känns att det var en lång resa, väldigt mycket trafik på de Polska vägarna också och det tar på krafterna att sitta och vara koncentrerad hela tiden.


Jag åkte ner till Rzeszow (uttalas Tjetjov) i tisdags, flyget var rätt försenat men väl framme så stack jag iväg till deras Galleria på jakt efter babykläder. Jag hittade en superstor affär som hette Cool Baby men massor av billiga och söta kläder, filtar, leksaker ja allt som barn vill ha.

Fick shoppingdjävulen i mig och köpte hur mycket som helst:


              

 


 

plus en gul jättemjuk filt och en massa söta strumpor.


Sen blev jag sugen på frukt:


 

Därefter knallade jag nöjd tillbaka till hotellet. Jag hade fått ett hemskt rum som nog var 40°C och med ett takfönster precis ovanför sängen som inte gick att täcka för. Efter att ha vilat en stund gick jag ner till restaurangen för att få något i mig, det visade sig vara något av det godaste jag ätit i hela mitt liv:

 

Det är fläskfilé med polenta, gräddig skogssvampssås och vitlöksfräst spenat med lite grädde. Underbart.

Mätt och nöjd gick jag och lade mig för att igår bege mig till ett kundbesök. Sen var det bara att flyga från Rzeszow till Warsawa och där vänta på nästa flyg i 3,5 timmar. Råkade hitta den här:

 

Den var så söt så jag kunde inte låta bli. Nu får det absolut inte bli mer shoppande förrän jag och A ska åka till Ullared i juni.

Det var alles om Polenresan. Mycket shopping, lite jobb och väldigt fint väder. 25°C.

Nu är det dax för jobb.


God Morgon Världen

Av Annika - 10 maj 2011 09:13

Då sitter man på Kastrup och väntar på flyget till Polen. Ska bli spännande att se om mitt ryggonda Klarar detta. Kommer ner till Rzeszow vid 1 tiden och sen ska jag shoppa i eftermiddag. Ska leta efter babykläder mm.Ikväll blir det god middag på hotellet och imorgon ska jag köra och träffa en kund och sen hem igen.Inte alltför jobbigt.Kommer att mellanlanda i Warsawa och där säljer de Body Shop produkter till en tredjedel av priset hemma så det blir nog att shoppa loss där.Nu är det boarding...

Aj!

Av Annika - 9 maj 2011 08:45

Jag har en nerv i kläm vid svanskotan och det gör väldigt ont. Det gör ont att ligga, gå och sitta, vet inte hur jag ska bära mig åt idag och det måste bara gå om tills imorgon för då ska jag flyga till Polen.


Helgen har varit mycket bra och väldigt avkopplande. Vi packade och åkte till Stugan i fredagskväll. Åt gott och solade och myste. Vi älskar stugan och att vakna till fågelkvitter och ekorrar som hoppar på verandataket.


 

 

 

   


Det var med lite vemod som vi styrde kosan hemåt i går lunch. Hade inte maken skullat på konsert (RUSH) igårkväll så hade vi nog stannat till i morse och kört direkt till jobbet. Nästa gång...


Det fick bli en städ- o tvättdag igår istället. Tråkigt att göra men skönt när det är klart.


Nu är det dax att starta den här veckan, den kommer att innehålla en massa skoj och äventyr, men först kaffe och sen förbereda en 2 dagars tripp till Polen.


God Morgon Världen!

Av Annika - 6 maj 2011 09:35

Undrar om det inte blir en sån här i helgen. 



Ottos Glass är den godaste glassen som finns, alldeles för många goda smaker dock för man har svårt för att välja. Hmm, det kanske får bli 2 st.


Av Annika - 6 maj 2011 09:20

Blev tipsad om den här låten från min kära nästkusin ( som gifte sig på sin 40årsdag i hemlighet. Stort Grattis!!!! ). Måste nog lyssna in mig på Veronica Maggio mer för det här är riktigt bra.


Av Annika - 6 maj 2011 09:00

Här är det full rulle, väckarklockan ringde inte och vi vaknade 8.19 Tyckte väl att jag kände mig utvilad när jag vaknade. Så det blev lite panik och som tur var så hade maken tid för vaccinering kl 9 så han hade ändå inte tänkt åka till jobbet innan.


Men nu har pulsen gått ner och här sitter jag med kaffe och knäckebröd, kan inte klara mig utan Wasa frukostknäcke. Tror att jag har ätit sådär 1000 sen jag blev gravid, inte det nyttigaste brödet men den lilla vill ha så vad gör man inte ;-)


När jag jobbat klart idag så ska jag packa och handla inför vår lilla tripp till stugan i helgen. Ska handla Grillat, Grillat och lite mer Grillat. Vi gillar Grillat :-)

Sen bär det av till stugan, vi ska inte göra någonting på hela helgen mer än att slappa, umgås, äta och elda i öppna spisen på kvällarna.


Hoppas att ni alla får en fin helg

Av Annika - 5 maj 2011 11:27

om lite mer än 4 månader ska jag föda. Och jag kommer att känna mer smärta än jag någonsin gjort tidigare. Bara tanken på detta gör mig illamående och tänk om jag inte klarar det. Jag vet att alla andra har klarat det och att det går över men...

känner en viss panik bubbla upp.

Maken kommer att få instruktionen att så fort jag har det minsta ont ska han se till så att jag får droger, massor av droger. Lustgas, Epidural you name it. Allt som kan ta bort smärtan ska jag ha. 

Önskar att den lilla bara kunde ploppa ut utan minsta problem och allt var frid och fröjd.

Men men....

Skapa flashcards