Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Annika - 16 maj 2011 08:42

Eftersom det var ESC i helgen och den här låten vann (jag röstade inte på den tyvärr) så får det bli dagens låt.


Av Annika - 16 maj 2011 08:36

Helgen har gått alldeles för fort. Jag skulle så gärna vilja ha en ledig dag till.

Men nu är det bara att bita ihop och jobba på tills nästa helg som även den är fullspikad med en massa roligt.


Idag är det jobb som gäller, sen ska vi och makens föräldrar till O'Learys och äta och titta på AIK-HIF. Det ska bli väldigt gott och mysigt. Känner på mig att HIF vinner med 2-0 :-)


Det blir mycket HIF den här veckan. Jag och L ska till Olympia på fredag och hejja.


Men nu är det fullt med jobb som väntar och en kopp kaffe att dricka.


God morgon Världen.

Av Annika - 15 maj 2011 13:47

Igår var vi ett stort tjejgäng som för 5e eller 6e (vi hade en lång diskussion men kunde inte komma ihåg hur många) gången träffades hos vår kära vän Helena i Tyringe för vår traditionella ESC träff med grillning, skratt och röstning. 

Som vanligt var det supertrevligt och tiden gick alldeles för fort. Känns jobbigt att det är ett helt år till nästa gång.


Här kommer lite bilder:


Vi började med en fördrink ute (det började åska och ösregna för fullt lite senare)

      

Därefter grillade vi och åt en massa gott:

  

 

Som vanligt hade Helena gjort en massa smarriga tillbehör till det grillade som vi glatt högg in på.

      

Vår alldeles egna November:

    

Hon fick en mystisk sak av Helena som hon hade virkat själv. Vilket av följande alternativ kan det vara (gissningarna var många) ?


A) Peanut?

B) Penis?

C) Stövel?


 

Gulliga Tyra kom hem så vi fick gosa med henne:

  


Sen blev det smarrig blåbärstårta och kaffe:  

Sen var det dax för snacks och tävling (som ni ser så är det väldigt seriöst):

  

 

 




         

Tack Helena för den härliga kvällen och tack för kläderna till Lillan, de var jättefina.



Nu fortsätter den slappa söndagen med korvgrillning och eftermiddagslur i soffan.

Av Annika - 14 maj 2011 13:36

Igår var vi på grillkväll hos våra kära vänner Bobby o Anna. När vi parkerat bilen springer deras söta barn fram till oss och säger högt:


- Hej Jag heter Arvid

-Hej Jag heter Linnea

(Båda två samtidigt) -Välkomna hem till oss.


Vi kände oss väldigt välkomna.


De håller på att bygga till hela huset och vi fick en rundtur och beskrivning på hur det kommer att bli. Helt fantastiskt. De har panoramafönster både i sovrummet och vardagsrummet med en otrolig utsikt över vattnet och en fantastisk solnedgång (om det inte hade varit mulet). Underbart.


 



Vi blev bjudna på grillat (lammspett och kotlett) och nypotatis (som de själva odlat och plockat igår)

och en salsa som var så otroligt god och spännande.


Recept salsa:

Kiwi

Persika

Jordgubbar

Mango chutney

Sweet chilisås


       




Till efterrätt rabarberpaj med vispgrädde. Mums!


     


Sen satt vi och snackade tills vi styrde kosan hemåt.

Anna var så gullig och skickade med mig en kass med mammakläder. Jättesnällt och väldigt välbehövligt.

       

Tack för en fantastiskt trevlig kväll. Det får inte dröja så länge tills nästa gång.

Av Annika - 13 maj 2011 14:20

Nu är jag nyss hemkommen från en mysig lunch med L.

Den här fredagen gick vi till Haket och åt deras fisk- och skaldjursgryta, väldigt god.

Vi kunde sitta ute och äta fast vädret är rätt ostadigt idag.


 


   

Sen gick vi en runda till H&M där jag köpte lite söta Hello Kitty saker till lilla Linnea som vi ska till ikväll. L köpte jättegulliga kläder till sin nya systerdotter.


Nu är det dax för sista rycket innan helgen.

Av Annika - 13 maj 2011 10:04

nu är jag ju inte ett fan av den här låten men eftersom den tävlar för Sverige i helgen så får det blir dagens låt. Hejja Saade!!!


Av Annika - 13 maj 2011 08:06

Igår hade vi absolut inget inplanerat för kvällen vilket var ovanligt och väldigt skönt.

Vi passade på att grilla eftersom de har sagt att vädret kommer att bli  mycket kallare nu några veckor framöver, det blev det här:


 

Grillad benfri kotlett med hasselbackspotatis (fortfarande i ugnen när bilden togs) grillad baconlindad svensk sparris, vitlöksfräst spenat och chilibearnaise.


Eftersom det var första gången jag gjorde spenaten så råkade jag ta 1 klyfta vitlök för mycket men det blev supergott ändå. Tror dock inte att den lilla uppskattade all vitlök för hon har varit igång hela natten (har läst att viss smak av mat kan gå över till fostervattnet som de sedan kan smaka), nu i morse började hon hicka, första gången jag känt något sånt och det var häftigt, hela magen hoppade.


Såg detta roliga klipp och bestämde mig för att såhär ska jag bli när jag blir gammal   



Vad skönt det är att det är fredag. Vi har en mycket fullspäckad och rolig helg framför oss.


Ikväll ska vi grilla hos våra gulliga vänner utanför Båstad.


Imorgon är det ESC final hos söta H i Tyringe. Det har blivit en stor tradition (nån som vet hur många år?) att vi träffas, grillar och tittar på ESC tillsammans, vi satsar 20 kr och den som har gissat på de 3 högst placerade vinner (fast mest sitter vi och snackar, skvallrar och har trevligt). Känner på mig att jag har tur den här gången.


På söndag ska jag vandra rundor på IKEA för att inhandla lite saker till stugan, ska även till Flowerteam för att hitta en körsbärstomatplanta och lite blommor till balkongen.


Men nu är det dax för sista jobbrycket innan helgen.


God morgon Världen

Skapa flashcards