Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Fredagsmys, Helsingör o Charmtroll!

Av Annika - 29 maj 2011 17:37

Vilken Underbar helg det här är, jag vill inte att den ska ta slut. (jo det kan den få göra för imorgon är det min födelsedag och vi ska till barnmorskan och äntligen få lyssna på lillans hjärta).


Fredagskvällen var supermysig och lugn, vi var väldigt trötta efter att jag hållit oss vakna halva natten för att jag var snacksam :-D

Maken lagade middag och jag glömde ta foto på mästerverket (mycket dålig fru). Det grämer mig väldigt. Han gjorde filippinska kycklingvingar med sallad och friterade potatiskroketter. Om ni kommer till en asiatisk livsmedelsaffär så fråga om de har Tocinokrydda.



Sen lägger ni 1kg kycklingvingar, 2 dl vatten och tocinokryddan i en wokgryta, sen låter ni det puttra tills all vätska har kokat in och vingarna är härligt kletiga ca 20 min. Underbart och beroendeframkallande.


Maken bjöd mig på lördagsmys för att jag fyller år på måndag så vi började med frukost på Backhaus (jag kan verkligen rekommendera deras smörgåsar för de är helt underbara, vi tog vars en med äggröra och bacon) innan vi begav oss till Helsingör. Där strosade vi rundor, tittade i affärer och tog en öl (jag drack kaffe) på torget i härligt solsken.

 


Sedan bjöd Maken mig på lunch på Madame Sprunk


De hade flyttat till nya lokaler. Väldigt fint och väldigt god mat. Min make är snäll.

    

På båten hem så köpte jag födelsedagspresent till mig själv.

Luktar mycket fräscht och gott!


Sen var det dax att bege oss till mysiga Familjen Axelsson.  Där busade vi med barnen, blev bjudna på underbar mat och avslutade kvällen med Champions league. (Jag och Petra satt mer och pratade än följde matchen). Vi hade en jättetrevlig kväll. Tusen Tack Familjen Axelsson!


Här kommer kvällen i bilder:


Smaskig Rabarberpaj blir till:  

Noel är en riktig flicktjusare:

 

Charmtrollet Alvin:    


Killar som Grillar:    

Coola killar i brillor (som de fick av oss):       

Lite bus innan maten:   

Supergod mat:

 

Mätta, trötta och belåtna somnade vi på soffan när vi kom hem. Vilken härlig dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards